Lenovo wkracza do branży 3D

Co rusz do branży drukarek 3D wkraczają nowe firmy, tym razem głośno zrobiło się wokół giganta jakim jest Lenovo.

 

da vinci

 

Niedawdno firma Lenovo, czyli jedna z największych firm produkujących komputery nawiązała współprace z XYZ Printing, firma z Tajwanu, która zajmuje się dystrybucją drukarek 3D w Chinach. Koncern poinformował opinię publiczną, że zainwestował 3 mln dolarów w chiński start-up Polymaker, zajmujący się tworzeniem filamentu dla niskobudżetowych drukarek 3D. Niedawno Lenovo oznajmiło, że będą oni sprzedawać drukarki XYZ Printing pod własną marką ShenQi.

ShenQi jest to program, o którym świat usłyszał już rok temu, jego zadaniem jest wdrażanie do oferty produktów, które wspomagają kreatywność i innowacyjność ich użytkowników. Dotyczy to nie tylko samych drukarek 3D ale także rozwiązań bazujących na Internet Of Things. Dlatego firma Lenovo ma zamiar wdrożyć na rynek swoje produkty oraz poszukać nowych partnerów jakimi są mniejsze firmy, których zadaniem będzie wspólne dystrybuowanie ich urządzeń pod własna marką.

Jeśli zaś mowa o drukarkach 3D, Lenovo zamierza sprzedawać drukarki XYZ Printing, które są aktualnie na rynku,  mowa tutaj o urządzeniach Vinci oraz Nobel. Ale już na swoją premierę czekają nowe produkty takie jak drukarka 3D do druku żywności.

lenovo_logoJest to odpowiedź na informację największego konkurenta Lenovo firmę HP, które ogłosiła w ubiegłym roku o wprowadzeniu na rynek własnej drukarki 3D. Urządzenie jakie jest cały czas tworzone przez HP przeznaczone do branży profesjonalnej , tak jak w przypadku swoich drukarek 2D. Lenovo stawia tutaj na sprzedaż w kierunku konsumenckiego, oferując tanie urządzenia, seryjnie produkowane dla użytku domowego. Mimo iż wkroczyli do branży drukarek 3D znacznie później, mają już swój gotowy produkt, porównując do HP, które wciąż pracuje nad swoim produktem.

Dla rynku drukarek 3D to bardzo dobre wiadomości, większa ilość dużych graczy oznacza, że każdy wiąże spore nadzieje i oczekiwania związane z tym produktem. Niewątpliwie coraz więcej korporacji włącza się do gry, każdy chce dla siebie kawałek tortu, dla konsumentów to plus, ponieważ jak w każdym przypadku gdzie jest duży ścisk ceny maleją, a technologia ze zdwojoną szybkością idzie do przodu.